Çoğu amerikan seyircileri bir avuç anime yapımcısını bilir. En çok bilinenler Akira Fame ile Katsuhiro Otomo ve oskar kazanan Hayao Miyazaki (Spirited Away). Diğer anime yapımcıları arasında büyük bir anime fan taraftarı Satoshi Kon'dur. Önceki filmleri Millennium Actress ve Tokyo Godfathers gerçekte geniş çapta anime örneklerinden biri olarak düşünülür, bu hikayeler diğer animasyoncular tarafından kullanılmıştır.
Yeni bir film olan Paprika geçen yıl festivallerin en gözde filmlerinden biriydi. Yasutaka Tsutsu tarafından yazılan popüler bilim kurgu romanının bir uyarlamasıdır. Bir teknoloji ile diğer insanların rüyalarına girerek onları terapi ederek yardım etmeyi amaçlar. Bu aletin çalınması ile bu cihazı araştıran bir dedektif kendi kabuslarını düzeltmek için arar. Hikaye oldukça özgün ve bilim kurgu filmleri arasında en iyi örneklerden biri olmuştur. ComicSon.Net'in Satoshi Kon ile filmin hakkında Newyorkta yaptığı bir röportajını Manga gen olarak Türkçe'ye çeviriyoruz.
Bu film ile biraz fantezi ve bilimkurguya dönüş yaptınız. Sizin en son yaptığınız iki filmden hangisi daha gerçekçi? Evet, önceki işlerim çok gerçekçi dünyalarda veya gerçek dünyada meydana geldi. ben gerçek bir dünya da hayal gücümü azıcık alıştırma yaptığımı hissettim. Ben, hayal gücümün sınırlarını genişletmek istedim. O yaratmada fikirdi 'Paprika" ve Bu yüzden biz, çok daha fazla gerçeküstü ve harika öğeler getirdik.
Bu, sizin zaten bir taraftarı olduğu bir kitabın bir adaptasyonuydu Bunun hakkında ne düşünüyorsunuz. Siz bu kitabı beğendiniz mi? Bu uzun kitabı niçin uyarladın? O, sadece 'Paprika' değildir. Ben, Tsutsui'nin işlerinin tamamının kocaman bir taraftarıyım Paprika ilk yayınlandığı zaman okudum. İlk filmim "Perfect Blue," dan sonra Paprika'yı filme uyarlamak istedim ama zamanda yüzüyor olan bir fikir gibiydi. Benim, konuşmalarda olduğum üretim şirketi ile aslında bunu konuştum ama asla gerçekleşemedi. Pek çok iş yaptım "Millennium Actress," "Tokyo Godfathers" ve "Paranoid Agent". Bu ilerde orijinal parçaları geliştirdim. Ben, üretim evlerinin bazısının beklediğini düşünürüm yada benim orijinal işler yapacağım önceden tahmin ediliyordu. Promosyondaki "Paranoia Agent için bir animasyon dergisi tarafından Mr. Tsutsui ve benim konuşmam vardır. Onunla 2003 yılında tanıştım. Zamanla işimin bazısını görmüştür.O "Millennium Actress" seyretmişti. O zincirleme rüya görür ve çok fazla hayran kaldı. O dediki eğer birisi animede bunun gibi bir dünya yaratabiliyorsa. Paprika'yı filme uydurmak için o kişiyi beğenecekti. Böylece filme büyük bir destek oldu. Paprika çalışmasının büyük bir fanı Mr. Tsutsui'nin resim forumuna gerçekten saygılıdır.
Bay Tsutsui'i bu filmi yapmaya nasıl bulaştırdınız. Siz, ona görseller veya şekilleri gösterdiniz mi yada Siz, filmin sonuna kadar beklemek mi istediniz? Biz filmi üretim aşamasında her zaman geliştiriyorduk. Biz beraber bazı resimler koyduk ve gönderdim. Fakat bunları geri göndermedi yanıtlamadı yada istek veya bir şey. Bu yüzden duyum, hikayenin orijinal yazarı gibi. O, herhangi bir özel isteklerini içeri koymadı. Adaptasyonumuz açısından, bununla beraber , pek çok filmin içinde .Resmen olmasa da Radio Club olarak da çağrılır. Bay Tsutsui kısa barmenin sesini, ben ise uzun barmenin sesini yaptık. Üretime de katıldı.
Açıkça. Büyük rüya nın devamı ancak bunun gibi büyük bir filmin bölümüdür. Bu yüzden, siz nasıl başladınız Tsutsui'nin kitabındaki senaryoya ve onlarla uyulması için vizyonu nasıl yarattınız? Orijinal romana filmin ele alış biçimi karşılaştırıldı. Filmin yapısı çok daha geniştir ve daha basit orijinal romandan. Şeylerin birisi Tsutsui'nin kitaplarında yazdığı o dünyalardan hoşlanırım. Genellikle birbirine karıştırmayabilen tarzlar ve karıştırılabilir, Onlar arasında sınırlar gevşek ve transparan olabilecek. Film yaratmada, Ben sahnende sahneye andan ana ve romandan sahneye odaklanmadım. Gerçekte, Biz odaklanırız ve bizim, hissettiğimiz şey Tsutsui'nin Paprika ve pek çok Paprika'nın özüne, tavrı ve yaklaşımıydı. Ben, son filmde ne yansıttığını düşündüm ve Bay Tsutsui kendisi söyledi final filmi görünce hikayenin basitleştirilmiş bir versiyonunun çok daha fazlası olduğunu hissetti. Fakat kendi yolunda o, çok sadık bir romanın uygun uyarlamasıdır.
Siz rüya günlüğü tutar mısınız? Ve filmde rüyalarınızdan herhangi birini kullandığınız oldu mu? Bu filmin üretimi boyunca Ben aslında bir rüya günlüğünü tutmadım. Sanırsam bazen amatör insanlar uğraşmadan rüya analizleri kullanıyorlar. kendi bilinçaltınızda yetiştiğini düşünür aslında bu tehlikeli bir şeyin çeşididir. Ben, Tsutsui aslında referans noktaları olarak pek çok kendi rüyalarını kullandığını biliyorum. Orijinal romanı o yazıyor olunca ve çoğu kez araştırmıştır.Zamanında stresin yüksek miktarını roman yazarken ulaşmıştır. Ve o çok korkutucu rüyalara sahip olmak için başlayacaktı. Bir gün nerede uyandığı bir rüyadan hoşlanır. Tüm saçı beyaza dönmüştü, korkunç rüyalar ondan hoşlanır. Ben onu öğrenmiştim ve aynı tuzağa kendim düşmek istemedim. Bazı örnekler var , örnek için paprika kaçmaya çalışırken o uçarken bir bulut çıkar, o uçup gidemez, çünkü Yoldaki çok çok güç çizgiler var, örneğin bana ait rüyalardan birisine işaret ediyor.
Ben, sokaktan aşağı resmi yürüyüş yapan tüm rasgele nesnelerinin rüya törenini sevdim. Sizin yukarıda bahsettiğiniz şeyler bu öğeler miydi. Ve bir araya toplandı veya törende ne içereceğini kararlaştıran anime takımınız mıydı? Törende, görünen şeylerin çoğu ve bu parçalar kendi çizimlerim ve tek başıma karar verdim. Ona başka şeyler koyulmaya ihtiyaç duyulsaydı animasyoncu olarak bir dolu tören olurdu. Devamında törenin görevlisidir. Hemen hemen tüm gösterişler için bir personel animatör vardır ve onun görevlisidir Bu yüzden O, pek çok kendine özgün fikirlerini ona artırmak için kullandı.
Filmin bölümünde obez bilim adamının rüyalarının güzel kadınını kazanması yunan fantezisi gibi hemen hemen benzer görünür. anime fanları bunu takdir edebilir. Bu bölüm hakkında ne konuşabilirsiniz? Evet, Dr. Tokita bilerek, sevimli bir nerdy bilim adamı olarak resmedilir, o bizim, haberdar olduğumuz bir şeydi, ve tabii fiziksel olarak, kesinlikle çok güzel olan Dr. Chiba için iyi bir eş değildir.. O, çok güzeldir. Ben aslında dengesi bozulmuş iyinin, var olduğunu düşünürüm. O, orijinal işte sonda olunan çift de birbirine uymadı. Fakat ben, orijinal işte ondan gerçekten hoşlandım. Elbette gerçek dünyada bunun gibi çiftlerle pek karşilaşmıyoruz. Eğer siz bu yönteme bakarsanız, Tokita'nin aklı tamamen muazzam dehayla uyumda olmayan çok çocuksu bir dünya görüşüne sahiptir. Dr. Chiba,da hatta kendi ile uyum bozukluğu ve çok yönlü kişiliği var. Bu öteki paprika'da bir bakıma bu iki insan birbirlerinin dengelerini bozacağına daha fazla uyum getirmiştir. Bu yüzden muhteşem bir çifttir.
Japonya'da ve Amerika'da filme reaksiyonu nasıl oldu? insanlar filmin ana fikrini anladılar mı görebildiler mi yada parçaları birleştirmeleri için bir çok kez görmeleri mi gerekiyor. Temel bir kural gibi. Seyircilerin filmi denizaşirı ve Japonya'da nasıl hoşlandığına dair büyük bir fark olmadı. Hatta temel bir kural gibi niyetim bir defa seyretmekle yeterli görünmeyen bir film yapmaktı. Bu yüzden ben aslında durumu denizaşirı ve Japonya'da aynı olduğunu düşünürüm. Paprika da ki fikir şudur bir eğlence parkının cazibesinden daha fazla bir film yapmak istedim. Örnegin eğlence rollercoaster gibi değildir. Çünkü siz dönen açıları, hızlandırmanın özel oranı yada herhangi bir şeyi anlarsınız. Bu eğlencelidir ve bundan hoşlanıyorsunuzdur. Ben, düşünürüm Paprika da aynı etkiye sahip olmak için yaratılmış. Eğer geçmişi düşünürseniz çok eşsiz bir zamana sahip olmuşsunuzdur. İlginç veya meraklı bir rüyaya ve siz uyanırsınız hayretler içinde kalarak ve azıcıkta şaşkın ve sizinde böyle garip bir rüyanız olduğunu düşünürsünüz. Eğer insanların filmi izledikten sonra aynı etkisi varsa o zaman muhteşem olur.Tipik bir kişi olursanız. O rüya hakkında daha fazlasını bilmek istersiniz. Buna benzer bir rüyanız var ve filmi bu yüzden tekrar izlemek için gidiyorsunuz , işte o zaman film amacına ulaşmıştır.
Siz filmin, burada bir R-dereceyi aldığı için şaşırdınız mı, dürüstçe zararsızsa bile? Açıkçası sürpriz olmadı. Ben Amerika'dan beklemiştim. O sadece bir R-rating'i alır. Elbette Japonya'da 17 yaş üzerindeki insanlara sınırlanmaz. Bu durum Japonya'da olmadı. Amerika'nın rating sistemi hakkında kısıtlayıcı çok şey işittim. Bazı düzeyde, ben onun sadece R'de değerlendirilmesine yine de mutluyum.
Siz, şimdi neyin üzerinde çalışıyorsunuz? Sonraki proje başka belirleyici uzun film, O, orijinal bir iş olacak. Senaryo aşamasına henüz başladık.bazı zaman için yapılamaz.Bu film sadece yetişkinler için olmayacak, Görünüşte çocuklar için bir eğlence macera filmi olmalı.Bu görünüşte olan fakat Satoshi Kon dünyasının yetişkin hayranları için, filmde onlar için pek çok memnun edici ögeler bile olur.
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.