Shoujo genç kız seyirciler için yapılması amaçlandı. Bu kelimede tam olarak küçük ya da küçük kız demektir. Bu tarzda hikaye daha çok romantizm, aşırı duygusal ve ekseriyetle birbirini takip eden güzel karakterlerin oluşumundan meydana gelmektedir.
Tarih
Shoujo mangalarının kökeni Sho-wa-era, örnek olarak Machiko Hasegawa'nın Nakayoshi Techo ve Shosuke Kurakane'nin Anmitsu Hime'si ve bunun içinde Prenses Şovalyeler adıyla Osamu Tezuka ile 1950'lerde manga gelişmeye başladı. Bununla beraber 1970'lerde ortaya çıkan kadın çizerler yeni bir dalga yarattı, Yıl 24 grubu etrafında toplandılar çünkü tüm Sho-wa periodları 24. yılda doğdu (1949). Özellikle Moto Hagio, Keiko Takemiya ve Yumiko O-shima ile manga kadın çizerlerin bakış açısından yeniden yapılandırıldı ve böylelikle shounen-ai türü oluşturuldu. Aynı zaman etrafında fakat aynı yıl içinde doğmamış olan Suzue Miuchi, Riyoko Ikeda ve A-ko Mutsu aynı şekilde etkili manga yarattılar.
Shoujo animelerin bir bölümü televizyonlarda, Maho Tsukai'nin yaptığı 'sihirli kız' hamlesiyle başladı. 1960'ların ikinci yarısında Maho- Tsukai Sally ve Himitsu no Akko-chan ile bunu vurgulamış oldu. Ayrıca 1970'lerin dönüşümüyle Tokyo Movie Shinsha ile spor animeleri Attakc No. 1 ve Ace o Nerae! ve 1979'lerin tarihi dramı Versailles no Bara büyük etkili oldu. Dünya Başyapıt Tiyatro serileriyle Nippon Animation'un batılı edebiyata dayanan klasik çalışmaları 1975 yıllarında başladı. Yalnızca Japonya'daki kadın seyirciler için amaçlanmadı, tüm dünyada seyirciler amaç olarak belirlendi. 1980 yıllarında her yerde çeşitli sihir, büyü tarzında animelere yer verildi. Birçok Maho- no... serileri Studio Pierrot tarafından yapıldı, fakat 1992'de Toei'nin Sailor Moon yapımı ile tür batıdada tanınmaya başladı. Bazı sihirli olmayan Shoujo kızlarıda oldu. Örneğin çok büyük güçle gerçek dışı hünerlere sahip olan kızlar Yuniko Sakuraba'nın Wild Act'ında da olduğu gibi uzun büyük sıçrayışlar yapan ama sakatlanmayan karakterler de bulunmakta.
Anlamı ve Söylenişi
Shoujo 'kız' anlamınıda taşır, batılı kısımlarda kullanımın karşılığı ise kızların mangası veua kızlar için anime oldu. Paralel dönemlerde shounen, seinen ve josei ayrıca manga ve anime de sınıflandırıldı. Japon yayımcıların terminoloji üretmesinden önce batılıların İngilizce uygulamasıyla Japonlarınki arasında kültürel farklılıklar oluşmuştu.
Japonca'da latincenin bulaşmasıyla çeşitli yollar oluştu. Shoujo'ya büyük farkla en yaygındır çünkü İngilizce ses bilgisini takip eder. Hepburn'un Latincesi ile shoujo yerine sık sık shôjo kullanıldı, çünkü söylenmesi uzun süren harflerin kullanımı yaygın değildi böylelikle pratik bir uygulama yapıldı. Shoujo için bu potansiyel karışık kötü oldu. Sonunda Nihon-shiki kana söylenişinin kullanılabileceğinin mümkün olduğunu söyledi, syôjyo, ya da syoujyo gibi. Bu birçok stil değişikliğinin hiç biri kurala uygun değildir.
Batı Uyarlaması
Batıdaki hayranlar Japon animelerin çoğunluğunu benimsediler ve mangada teknik terimlerle bununla beraber kuvvetli üsluba ait ve sho-jo işleri sektörü arasında konusal benzerlikler hakkında düşünüldü ve değişiklik girişimlerininde de bulunuldu. Şiddet ya da shoujo olmayan hafif seinen, komedi manga ve anime Azumanga Daioh'nun karakterlerini baz olarak kendilerinkilerini karakterize ettiler. Romantizmdeki bir çok shoujo elementleri romantik başlıklar olmadan shounen-aşk Hina gibi ya da seinen Oh! My Goddess ilham olmuştur. Batı uyarlamalarına ek olarak çalışmalarda kan, şiddet ya da cinsellik sık sık görülmektedir.
Japonya'da Shoujo Dergileri
Shoujo yapımları ayrıca dergilerdede yayınlandı. Bu dergilerede büyük akın sağlandı ve yapımcılar bunu ayırdılar. İki haftalık olarak en yaygın olanlar Margaret, Hana to Yume, Sho-Comi ve aylık Ribon, Betsuma, Betsu Fure, Lala vardır.
Shueisha • Ribon (りぼん) • Ribon Original (リボンオリジナル) • Cookie • Margaret (マーガレット) • Bessatsu Margaret (Betsuma) (別冊マーガレット) • The Margaret (ザ マーガレット) • Deluxe Margaret (デラックスマーガレット)
Kodansha • Nakayoshi (なかよし) • Amie • Shōjo Friend (少女フレンド) • Bessatsu Friend (Betsu Fure) (別冊フレンド) • Dessert (デザート) • kiss • Be Love
Bu sayfada yer alan bilgilerle ilgili sorularınızı sorabilir, eleştiri ve önerilerde bulunabilirsiniz. Yeni bilgiler ekleyerek sayfanın gelişmesine katkıda bulunabilirsiniz.